Like a roller coaster

roller-coaster

– Parfumul pe care-l porți… Ce parfum e ăsta? te întreb adulmecând din nou valurile fin parfumate care mă învăluie și mă amețesc. Am impresia că-mi paralizează gândurile, voința, mă tulbură profund și mă…îmblânzesc. Asta numai în preajma ta mi se întâmplă. E ceva ce doar tu poți să faci. Tu și parfumurile tale…

– …Dolce & Gabbana… îmi vine, calm și parcă de foarte departe, răspunsul tău. “Știu, știu…esti concentrat la drum” și zâmbesc cu o mie de subînțelesuri. “Ești zgârcit la vorbă. Așa ești tu. Bănuiesc că-mi simți zâmbetul, măcar așa, cu coada ochiului, pardon a ochelarilor de soare ultimul răcnet.” 

– Și mai cum? insist continuând să adulmec. Mai mult, mă “cațăr” cu nasul pe umărul tău drept. Zâmbind în continuare…

– Miroase-l aici! Și-mi arăți, cu un gest simplu, atât de masculin, atât de “al tău”, porțiunea dintre gât și urechea dreaptă, aplecându-te ușor spre mine. Dolce Gabbana - Light Blue

Mă ridic de-a binelea să miros. Ai dreptate. Exact de acolo mă inundă valurile. Dar au coborât deja mult mai jos așa că…și unde miroseam eu era destul de bine.

– Light Blue… îmi răspunzi cu aceeași precizie, fără detalii inutile. 

– Aham… Am simțit eu că e diferit. Nu semăna cu Gucci, cu Guilty, care e puțin cam dulce. Ăsta îmi place mai mult. Sigur l-ai mai avut și cu altă ocazie da’ atunci am uitat să te întreb. Apoi mă gândesc că nu e neapărat foarte pronunțat masculin. Nota de masculinitate cred că tu i-o dai, se împacă bine cu pielea ta. Poate că și pe mine m-ar îmbrăca destul de bine, are în el ceva specific unui parfum unisex. “Poate că am să-l încerc. Cât de curând.”, îmi mai zic.

– Habar n-am. Poate era celălalt. Mai am unul, simplu. 

– Cum simplu?

– Dolce & Gabbana. Seamănă…

– Ce să spun?!? Așa o fi. Le tot schimbi… 

– Tu folosești același parfum de când ne știm… și-mi arunci o privire scurtă pe care o ghicesc ghidușă… care, parcă, mă și miroase. Instantaneu.

– Da, eu sunt constantă. Același parfum…același bărbat… și ne umflă râsul pe amândoi. Se lasă tăcerea aia în care ne auzim unul altuia gândurile… Toate. Despuiate de orice falsitate. 

De fapt am mai folosit și alte parfumuri, ocazional. Dar dacă ție Vanderbilt ți s-a imprimat în memoria olfactivă și pe restul le-ai dat uitării…la ce bun???

Mașina rulează perfect pe șosea. Motorul, motan care toarce fără oprire, se aude clar în liniștea plină de înțelesuri dintre noi. Motan nemțesc… În stânga și în dreapta totul e verde.

– Cât vezi cu ochii e numai câmpie… îmi spui. 

Nu-mi dau seama de ce te miri așa, îmi zic pe silențios. Am fost amândoi pe drumul ăsta de nenumărate ori.

– Hai că mai sunt și denivelări. Uite, ca asta care chiar acum ne apare în față.

– Asta e adevărat munte pe-aici… și din nou îți apar criminalele gropițe în obraji. Care și ele mă tulbură…

– Cam așa. Știi? Îmi place grozav senzația pe care o am când coborâm o astfel de denivelare…seamănă cu coborârea când ești într-un roller coaster. Ei, ăsta e unul mic-mititel, bineînțeles… Și-mi dau seama, într-o fracțiune de secundă, că e exact senzația pe care mi-o dă iubirea mea pentru tine. Pericol și plăcere, irezistibil îngemănate. Doar gândul mă face să amețesc. Aproape orgasmic.

Ori o fi, totuși, de la parfumul tău amețeala mea?!?! Oricum, mie parfumurile cu note citrate îmi zăpăcesc simțurile și Light Blue, de la D&G, e citrat cât se poate. Probabil de la bergamotă și suratele ei, altoite pe notele de tâmâie, mosc… 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Oricât ar părea de incredibil, am crescut într-o casă unde a lipsit complet preocuparea pentru mirosurile nobile, pentru parfumuri. Mama n-a folosit parfumuri niciodată deși, cadru didactic fiind, mai primea câte un cadou primăvăratic sub formă de parfumuri ori ape de toaletă…

Din prima copilărie îmi amintesc de faimosul parfum de violete…apoi de unul într-un flacon cu vaporizator, numit Ghepard. Și de care eram fascinată. Mirosea fantastic de bine, era special. Pacat că nu mai există. În plus, până ce am scris aici, credeam că numele lui mi s-a șters complet din memorie. Apoi am adus în casă primul spray. Eu. În viața mea au urmat noi provocări, descoperiri: Magnolia, Chanel no.5, Giordani, Vanderbilt (Gloria Vanderbilt), Paloma Picasso și altele…și altele.

Nu, nu posed solide cunoștințe despre lumea parfumurilor. Le iubesc însă cu pasiune iar, oricâte am încercat, vechiul si deja clasicul Vanderbilt mov rămâne în topul preferințelor mele. 

De ce? Poate și pentru că tu…pentru că noi… Și pentru că my love for you is like a roller coaster. Încă.

Cred că nimic nu e întâmplător. Exact în anul 1982, anul lansării parfumului Vanderbilt, o aproape anonimă trupă olandeză lansa o piesă superbă. Un așa-numit one-hit-wonder: “Like a Roller coaster“, având și acum, peste mai bine de trei decenii, culoarea și parfumul inconfundabile ale acelor ani…

 

Această poveste parfumată a fost posibilă datorită Clubului Condeielor Parfumate, găzduit cu grație de Mirela, iar tema numită Parfumurile din viața mea îi aparține Danei.

Au mai scris:  Gabi, Catalin, Maya, Vienela, Vero, Diana, Elisa,

..

17 comments

  1. Voi, fetele cu condeiele parfumate, aveţi un fix: să vorbiţi de aroma unor parfumuri cărora le faceţi reclamă gratis. Aşa vei scrie de acum, în mai multe culori?

    1. Nu e vorba de vreo reclama. Nu e niciun link catre vreun parfum. Sunt doar povesti, reale sau imaginare, care au cate-o tema. Mereu alta. E o provocare. Eu am ales intotdeauna sa povestesc, de regula, intamplari din viata. Ale mele sau ale cunoscutilor mei. Nu am scris niciodata povesti inventate.
      Replicile dialogului sunt mult mai vizibile asa, colorate 🙂 Am mai scris asa. Poate ca n-ai remarcat. Oricum, stiu ca, macar partial, glumesti. 😉

  2. Cât de dor mi-a fost de o poveste parfumată scrisă de tine! Elly, pe lângă talentul tău de-a scrie coerent și bine, ai darul unei discipline care cred că nu te va părăsi niciodată: respecți tema! Mă bucur și te felicit. Deoarece era o temă care specifica extrem de clar că e vorba de parfumuri din sticluță, acele parfumuri nobile, cum bine le spui tu în text.
    Fidelitatea ta mă lasă perplexă. Am auzit eu de iubiri care țin o viață (chiar și neîmpărtășite, unele), dar tu ești un exemplu de stoicism, de dârzenie și fidelitate. Sper ca dragostea ta să se împlinească frumos într-o zi, doresc mult și îți urez fericire. Și dacă ți-ai amintit atât de bine bucuria creată de parfumul omului drag, categoric v-a înseninat amândurora iubirea.
    Să ai o vară minunată în continuare! 🙂

    1. Mirela, ma bucur ca am reusit s-o scriu, caci asa cum spuneam intr-un comment in Club, inspiratia nu m-a prea vizitat, nici timpul n-a fost suficient….
      Ce sa zic? In cazul meu iubirea…e chiar iubire. Daca n-a fost sa fie, eu nu caut surogate. Habar n-am ce se va mai intampla cu mine, las lucrurile sa curga de la sine, cred ca e cel mai bine. Timpul e singurul care face si desface…
      Multumesc, draga mea. 🙂

  3. Îmi place povestea ta cu parfum de iubire atipică, Elly. Atipică, perseverentă și cu atât mai irezistibilă, mă regăsesc oarecum ;). Cât despre parfumurile din sticluțe, nici mama, tot cadru didactic, nu prea le-a simpatizat. Ei și acum i se face rău de la orice parfum, indiferent cît de fin ar fi. Eu îmi amintesc din copilărie doar fiolele acelea mici cu parfum de trandafiri. Acum, asemenea mamei, foarte greu găsesc un parfum care să îmi placă. Mi s-a întâmplat să cumpăr parfumuri care mi-au plăcut la prima impresie, apoi să nu le pot suporta pe pielea mea, mai mult timp. Pur și simplu îmi dădeau grețuri și dureri de cap 🙂 .
    O vară frumoasă în continuare!

    1. Iubirea mea…hmmm… e ceva despre care am tot scris, in diverse moduri. Trist, nostalgic, cu lacrimi chiar, cu lumini si umbre sau chiar intunecat… Asa cum am simtit. Niciodata cu ura insa. Primul blog din iubirea aceasta s-a intrupat, precum Afrodita din spuma marii 🙂
      Nu, mama n-are vreo problema cu parfumurile. Pur si simplu e crescuta altfel si a recupera ceea ce presupune o macar minima cunoastere a esentelor nobile, n-a preocupat-o niciodata, nu i s-a parut ceva important.
      Parfumuri care sa imi placa cu adevarat si eu gasesc greu. Am gusturi speciale, dificil de satisfacut.
      Multumesc, Irina!

  4. tocmai m-ai impulionat sa scriu si eu. asemeni tie nu ma pricep la pafumuri si nu am crescut invaluita in arome sophisticate si simteam ca nu am ce scrie desi imi doream.
    opoveste de iubire cu miresme delicate.

    1. Ba eu ma mai pricep cat de cat la parfumuri si invat mereu dar nu ma pot considera ca avand cunostinte solide in domeniu, lucru pe care mi l-as fi dorit. 🙂
      Ma bucur ca ti-am dat un mic impuls. Astept sa vad ce vei scrie. 🙂

  5. In galeria mare de shopping, undeva in Germania, in urma cu o luna stateam si ma uitam la D&Gul acesta 🙂 Pana la urma am ales o cutie cadou de la Emporio Armani- Pour Elle- ca stiam deja ca mi se potriveste si era redus cu 15%, 3 produse

    1. E masculin parfumul asta dar mi-a placut mult. Am o oarecare atractie si slabiciune pentru parfumuri masculine, la fel pentru cele unisex. Idem pentru cele de dama dar cu accente usor masculine. Nu am putut purta niciodata parfumuri pur florale, nu-mi plac deloc, as spune ca imi fac rau desi e exagerat spus.
      Acest D&G inca nu l-am incercat pe mine. Sunt curioasa cum ar fi. Cine stie, poate… intr-o buna zi… 😉

      1. Si mie-mi plac cele unisex, acum ma limitez la un parfum de “marca” si unul adus din KSA (Saudi Arabia) dar cel din urma e f intens. Dupa 2 ore miroase asa de “cald” si placut, fresh

        1. In general, parfumurile din lumea araba sunt puternice, speciale, grele si greu de purtat. Purtate insa in doza potrivita sunt minunate. 🙂
          Eu scriu despre multe parfumuri, le-am incercat pe toate despre care scriu ori am scris…insa putine mi s-au si potrivit. Foarte putine. 🙂

    1. Cred ca si eu tot de cam atat. 🙂 Sau poate chiar putin mai mult…
      Povestea…nu-i deloc poveste. E reala pana in cele mai mici detalii 🙂
      Multumesc, Maya.

Leave a Reply

