Garda Maiestății Sale Regele

Fără să știu aproape nimic despre participanții la parada de Ziua Națională a Norvegiei, am fost martoră la, poate, cel mai frumos moment al acesteia. Frumoasa demonstrație de precizie și rigoare ne-a fost oferită de către Hans Majestet Kongens Garde (HMKG).

Hans Majestet Kongens Garde adică Garda Majestății Sale Regele Norvegiei este garda militară care are ca sarcină asigurarea securității familiei regale în timp de pace, criză și război. Garda Regală a fost înființată în anul 1856 numindu-se Compania norvegiană regală de tir sportiv, pe vremea regelui Oscar, la Stockholm. Numele de Garda Majestății Sale Regele îl primește abia în 1866 când a fost transferată la Kristiania, acum capitala Oslo. Din anul 1888 Garda Regală a fost în serviciu la Palatul Regal și la toate reședințele regale din Norvegia, permanent, 24 de ore din 24. Azi HMKG se află de pază la Palatul Regal din Oslo, la Ferma Regală din Peninsula Bygdøy, la Cetatea (Fortăreața) Akershus și Huseby dar și la Skaugum Estate, reședința oficială a prințului moștenitor Haakon și a prințesei Mette-Marit.

Schimbarea gărzii are loc zilnic, aproximativ la ora 13,30. În timpul verii, membri ai Gărzii Regelui mărșăluiesc pe străzile din centrul orașului Oslo, conduși de o trupă aparținând poliției militare. Ceremonialul începe la Cetatea Akershus  la 13,10 iar traseul este de la Fortăreața Akershus – pe Kirkegaten – pe Karl Johans Gate – la Palatul Regal. Garda ajunge în Piața Palatului, la ora 13,30 când are loc schimbarea efectivă a gărzii.

Revenind la Ziua Națională, din mulțimea de imagini pe care am reușit să le surprind la paradă, am selectat câteva. Uniforma în care se efectuează paza la Palatul Regal și la Cetatea Akershus este exact cea din imaginile de mai jos.

 Garda Majestatii Sale Regele - 1Perfecțiune

Garda Majestatii Sale Regele - 2Precizie și rigoare

Garda Majestatii Sale Regele - 3 Garda invită la vals domnișoarele și doamnele de pe margine

Garda Majestatii Sale Regele - 4Valsul pe care se dansează este celebrul Vals nr. 2 al lui D. Șostakovici

Garda Majestatii Sale Regele - 5Mozaicul etnic norvegian se reflectă și în componența Gărzii Regale

Garda Majestatii Sale Regele - 6 Garda și-a încheiat demonstația…

Garda Majestatii Sale Regele - 7…și se îndreaptă spre Palatul Regal

Garda Majestatii Sale Regele - 8Garda la unul din posturile de santinelă de la Palatul Regal din Oslo. Oricine dorește poate să facă o fotografie ca amintire.

 Ultima imagine este surprinsă într-o altă zi… 

 

17 comments

  1. Am citit cu un real interes, nu știu mai nimic despre obiceiurile lor și mă bucur să aflu câte ceva nou aici, la tine. Te potrivești cu ei, disciplinată, căutând perfecțiunea! 😉
    Bine ai revenit! 🙂

    1. Adevarul e ca ma simt in Norvegia ca pestele in apa. Ca acasa sau mai bine. Poate sunt foarte adaptabila, nu stiu 🙂
      Voi scrie mult despre Norvegia pentru ca merita. Multumesc, Mirela 🙂

  2. Cu interes si placere am citit despre garda regala norvegiana.Marturisesc ca nu stiam nimic, cred ca la noi nu s-a prea vorbit despre aceasta tara.Pozele sunt minunate, imi place si costumul lor national.Multumim.

    1. Gabriela, asa este. Despre Norvegia se vorbeste foarte putin in Romania. Desi am avea multe de invatat. Ma bucur mult ca ti-au placut imaginile “furate” de mine. 🙂 Postarea cu costumul traditional norvegian este ceva ce mi-am dorit sa scriu de cand am poposit in acesta tara. Multumesc si eu pentru aprecieri si pentru distribuire. 🙂

  3. Frumos, un eveniment interesant. Esti o norocoasa ca ai avut ocazia sa iei parte la el.
    Am admirat si eu o garda regala, dar la Londra, la Buckingham. Din pacate n-am prins ceremonia de schimbare a garzii, n-am ajuns la ora potrivita si n-am mai avut rabdare sa astept in fata palatului :)).
    Te pup Elly! O saptamana faina sa ai!

    1. Ceremonia de schimbare a garzii n-am prins-o nici eu niciodata din motiv de job iar in weekend din alte motive. Dar mi s-a povestit despre. Insa demonstratia superba de la parada de Ziua Nationala da, am vazut-o. Garda era filmata din toate unghiurile posibile, fiind unul dintre cele mai asteptate momente ale parazii. 🙂
      Te pup si eu, Larisa. Merci! 🙂

  4. imi plac foarte mult defilarile. am mai vazut fotografii la tine
    din cate am inteles te-ai reintors, ti-am simtit lipsa si m-as bucura foarte mult sa revii pe blog

  5. Pingback: Pop eyes
  6. E frumos să privești schimbarea gărzii. Am văzut-o cu ochii mei la Atena și la Praga, dar aicide la Oslo pare mai spectaculoasă.

Leave a Reply

