O zi specială

17 mai 2014, Oslo. Nu, nu voi incepe sa scriu vreun jurnal ci doar sa povestesc cum m-am trezit în acea dimineață animată de dorința de a vedea cu ochii mei ce se va întâmpla. Împreuna cu o colegă cu care lucrez la firmă, am plecat catre cea mai apropiată stație T-bane, metroul norvegian. Am constatat imediat ca nu eram singurele …

IMG_1787

Am ajuns in stație. Acolo am dat peste un tată cu doi copii, un băiat si o fetiță, “înarmați” cu stegulețe.

asteptand T-bane in Oslo

Pentru mine ăsta era abia al treilea drum cu metroul norvegian, înca o mare necunoscută. Am coborât la statia Nationaltheatret împreuna cu o mulțime colorată și foarte eterogenă.

de le T-bane catre K.Johans Gate

In zonă, totul indica faptul ca mai toată suflarea capitalei era nerăbdatoare și în așteptare.

in asteptarea paradei - Oslo

vanzatorul de baloane

Vânzătorul de baloane se afla la postul sau…așezat strategic.

Am ieșit exact pe Karl Johans Gate, la nouă și câteva minute. Informațiile noastre erau cu referire la ora 9,00.  Deci eram în grafic.

Pe Karl Johans Gate - in asteptare

Anul acesta s-au împlinit 200 de ani de când Norvegia are propria sa Constituție votată la 17 mai 1814. Ziua Constituției norvegiene a devenit Ziua Națională a Norvegiei (Nasjonaldag), ocazie cu care în toată țara se desfășoară parade fastuoase, foarte iubite de către norvegieni. Dupa sute de ani în care Norvegia a fost când sub dominație daneză, când suedeză, anul 1905 aduce independența mult visată. Poate de aceea, având astfel de experiențe,  Norvegia se opune aderării la U.E., preferând un soi de neutralitate și independență pe care le gestionează foarte bine.

Între timp, trei tineri frumoși ne-au încântat pe toți cei din jur cu o superbă piesa tradiționala norvegiană, din care am reușit să înregistrez două minute și care poate fi vizualizată aici.

Trei tineri interpretand Norsk folkemusikk

La 09,15 lucrurile se precipitau deja. Pregătirile pentru ziua specială luaseră sfârșit. Poliția călare a dat startul paradei.  Gradele din termometre se anunțaseră pe undeva între 18-20…deci se arăta a fi o zi foarte frumoasă.

– va urma –

 

13 comments

  1. Sper ca te-ai distrat bine! :))
    Ai vazut, au iesit la parada de buna voie, nu ia mobilizat nimeni! :))
    pupici Elly, sa ai zile frumoase acolo!

    1. Mi-a placut ceea ce am vazut. Pai asa cum e gandita si privita parada de catre norvegieni ar fi culmea sa ii ia cineva cu forta sa ii duca acolo. 🙂 E prilej de bucurie generala. Multumesc, Minnie draga.

  2. Va uma-ul asta ma roade pe creer;). Ti-am zis ca am devenit nerabdatoare de la un timp:))) Sunt convinsa ca a fost frumos.
    Multe imbratisari!

  3. Draga mea,sti la ce ma gandeam dupa ce am citit aici? Te simti mai bine decat la tine acasa cand faceai tuica?Asta m-a impresionat cand ai scris,pentru ca e o treaba grea,dar nici acolo nu-i usor!E totul nou si tu esti avida de cunoastere.Sper din suflet sa-ti fie cat mai bine.Cu drag,

    1. Flori, am sa fiu sincera, cum ma stii. Ma simt foarte bine aici desi, intr-un anume fel, muncesc cu mult mai mult ca acasa. Da, totul e nou si nu am timp sa vad cate as dori sa vad. 🙂
      Te pup!

Leave a Reply

